Maskinen är på 4NP, d.v.s. cirka 13hk och
gick som ny i Småland där den drev ett litet tröskverk. Efter denna epok såldes maskinen till en maskinhandlare i Göteborgstrakten där den stod i några år. Handlaren sålde sedan maskinen till en arbetsanstalt i Köpinge-bro i Skåne. Där använde man pannan till att ta ut ånga för att värma trä och böja olika träprofiler. d.v.s. själva maskineriet användes för sista gången någon gång på 30 talet, sista gången lokomobilen är besiktigad är 1963, man använde pannan fram till mitten på 60 talet.
1985 räddades maskinen från en säker skrotning då huset som den stod i skulle rivas, då den räddades hade man plockat av hjul, axlar och pannan. Tyvärr så skrotades hjul, axlar och pannan bort någon gång mellan 1940-1980 talet, men identiska hjul är återfunna och axlarna är tillverkade enligt den gamla modellen.